כצפוי: בג"צ דחה את העתירה נגד ברכת הכוהנות בכותל

    מעמותת "בצדק" אשר הגישה את העתירה נמסר: אנו מצרים על כך שביהמ"ש במקום למנוע קיום טקס שהוא המצאה מוחלטת שמטרתו היחידה לעורר פרובוקציה השמה ללעג את המסורת היהודית ואת קדושת הכותל, נתלה בתואנה טכנית של 'הדקה ה-90'. לשיטת ביהמ"ש, גם ממצרים בני ישראל לא היו יוצאים מאחר וזה נעשה בחיפזון"
    יוסי צלניקר 1 Comment on כצפוי: בג"צ דחה את העתירה נגד ברכת הכוהנות בכותל

    העתירה למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הפרובוקציה בחוה"מ פסח בכותל המערבי נדחתה בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90 • "קוראים לציבור הרחב שאכפת לו מהמסורת היהודית למחות כפי יכולתו"

    יהודי מתפלל בכותל • אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    מעמותת "בצדק" אשר הגישה את העתירה נמסר: אנו מצרים על כך שביהמ"ש במקום למנוע קיום טקס שהוא המצאה מוחלטת שמטרתו היחידה לעורר פרובוקציה השמה ללעג את המסורת היהודית ואת קדושת הכותל, נתלה בתואנה טכנית של 'הדקה ה-90'. לשיטת ביהמ"ש, גם ממצרים בני ישראל לא היו יוצאים מאחר וזה נעשה בחיפזון"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דחה את העתירה לבג"ץ למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90.

    מעמותת "בצדק" אשר הגישה את העתירה נמסר: אנו מצרים על כך שביהמ"ש במקום למנוע קיום טקס שהוא המצאה מוחלטת שמטרתו היחידה לעורר פרובוקציה השמה ללעג את המסורת היהודית ואת קדושת הכותל, נתלה בתואנה טכנית של 'הדקה ה-90'. לשיטת ביהמ"ש, גם ממצרים בני ישראל לא היו יוצאים מאחר וזה נעשה בחיפזון".

    העותרים פנו לציבור לאור החלטת בג"צ לדחות את ערעורה ואמרו "לא נותרה לנו כל ברירה אלא לקרוא לציבור הרחב שאכפת לו מהמסורת היהודית למחות כפי יכולתו על ביזוי קדושת הכותל".

    בלי כל קשר מחר בבוקר ייערך דיון בעניין אצל המשנה ליועמ׳ש. בהתאם לדרישת שר הדתות אזולאי למנוע את הפעילות המתוכננות של ברכת כוהנות.

    IMG-20160420-WA0054

    העותרים טוענו כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית". בעתירה נטען כי מתכונת הטקס כלל לא ידועה ואין בנמצא מנהג של ברכת כוהנות וכי כלל לא קיים ביהדות תפקיד של 'כוהנת'. הכהונה, הקשורה לעבודת המקדש, עוברת מאב לבנו, ולא לבתו.

    עוד נטען בעתירה שכדי להמחיש עד כמה מדובר בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה, "נציין כי בפרסומי המארגנות בשפה האנגלית – ורק בה בלבד – נטען כי האירוע הוא לכבודו של שחקן יהודי אמריקני שנפטר זה מכבר, ששמו ליאונרד נימוי אשר בסדרת טלוויזיה שהייתה פופולרית בזמנו בארה"ב, בשם STAR TREK (מסע בין כוכבים) שיחק תפקיד יצור מהחלל החיצון שנהג לברך כשאצבעות ידיו מוחזקות כבברכת כוהנים.

    כצפוי, בגצ דחה את העתירה ובכך תרם לחילול אפשרי של קדושת הכותל המערבי בחג הקרוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה זה כוהנות???????
      השתגעו לגמרי…
      ה"חיבה" שלהן ליהדות והרצון שהנשים תהיינה "שותפות" בהכל מעבירה אותן על דעתן… שגם ככה לא מידי…